Aanvraagproces voor inschrijving BIG-register
-
Hoe lang duurt het proces van inschrijven?
Naar boven
Vanzelfsprekend hebben wij tijd nodig om alle aanvragen af te handelen. Gemiddeld duurt de afhandeling een tot maximaal twee weken. U kunt zelf bijdragen aan een snelle afhandeling! U moet een getekend aanvraagformulier samen met een gewaarmerkte kopie van uw diploma insturen.
-
Hoe start ik het aanvraagproces?
Naar boven
Uw aanvraag kunt u digitaal indienen via www.ribiz.nl. Op de persoonlijke pagina logt u in met DigiD. U komt dan op een afgeschermd deel van onze website. Uw persoonlijke gegevens zijn daar al ingevuld. Kies dan voor de knop ‘nieuwe aanvraag’. U moet uw beroep en de datum van uw diploma invullen. Vervolgens loopt u in drie eenvoudige stappen door de aanvraagprocedure.
-
Ik heb een Nederlands diploma. Hoe kan ik mij inschrijven?
Naar boven
U kunt uw aanvraag indienen vanaf de dag dat u het diploma heeft gekregen. Voor inschrijving moet u een gewaarmerkte kopie van uw diploma insturen. Wij kunnen alleen volledige aanvragen in behandeling nemen. Stuurt u de gevraagde documenten los toe, dan vertraagt dit juist de afhandeling. In de toelichting bij het aanvraagformulier voor inschrijving in het BIG-register staan alle voorwaarden op een rij.
-
Wat zijn de stappen van het aanvraagproces?
Naar boven
In stap een kunt u de persoonlijke gegevens aanvullen. Bijvoorbeeld met een werkadres.
Stap twee is de betaling. U kunt daar kiezen uit de volgende mogelijkheden:
* Via Ideal Heeft u een rekening bij ABN AMRO, Fortis, Postbank, Rabobank of
SNS bank, dan kunt u direct betalen via Ideal. Dit is de snelste manier.
* Via een eenmalige machtiging. Kiest u voor betalen via een eenmalige machtiging, dan kost de afhandeling meer tijd.
* Het inschrijfgeld zelf overmaken.
In stap drie kunt u het aanvraagformulier uitprinten. U moet dit formulier ondertekenen en het opsturen naar RIBIZ, samen met een gewaarmerkte kopie van uw diploma. Volledige én correcte aanvragen handelen wij direct af.